الهام ( تحصیلات : لیسانس ، 21 ساله )

با سـلام
من درسم رو 7 ترمه تموم کردم در رشته مدیریت دولتی ، 7 ترمه تموم کردم چون فکر می کردم اینجوری سریع وارد بازار کار میشم ولی برعکس این چیزی شد که من انتظارش رو می کشیدم و به خودم میگم اگه من الان یه پارتی درست و حسابی داشتم الان بیکار نبودم چرا میگم پارتی ؟ چون میشناسم کسی رو که با داشتن پارتی و با مدرک دیپلم سر یه کاری هستش که یکی مثل من درس می خودنه تا به اون شغل برسه ولی اون چی؟ چون پارتی داشت الان سر کاره و من بیکار، آخه این عدالته حالم ازاین عدالتی که توی این جامعه ازش حرف می زنند بد میشه پس کجاست اون عدالتی که حضرت علی توی مسجد کوفه اجرا می کرد فقط حرفش رو می زنند ؟؟؟ اینجوری می خوان مردم رو به سمت خدا و اسلام بکشونند؟؟؟
نمی خوام بگم که هیچ کاری نکردم و هیچ قدمی بر نداشتم نه ، خیلی جاها فرم پر کردم و امتحان دادم ولی سودی نداشت
بعضی اوقات به خودم میگم مگه خدا پارتی پارتی ها نیست پس چرا من باید بیکار باشم پس چرا کمکم نمی کنه ؟
لطفا کمکم کنید بهم بگین چرا ؟؟؟ ممنون میشم .


مشاور ( )

با عرض سلام خدمت خواهر گرامی! خواهر گرامی ! همچنانکه می دانید در روی زمین تا صبح طلوع مهدی هیچ کس نمی تواند عدالت علوی علیه السلام را در جهان پیاده نماید و اگر شنیده باشید در آخرین سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری ایشان نیز اذعان فرمودند که ما هم در حکومتمان فقط یک زمینه ساز و نوعی تمرین عملی برای اجرای عدالت علوی ع را داریم و نوعی آماده سازی برای حکومت جهان شمول مهدوی.... بنابراین همچنانکه اهل بیه ع می فرمایند هیچکس را با ما مقایسه نکنید همچنین عدالت مرتضوی و حکومت جهان شمول و عدالت محور مهدوی را نمی توان با هیچیک از حکومت های جهان از ابتدا تا کنون مقایسه نمود و به حقیقت این عصر طلایی بشر را جای دیگری غیر از تحت لوای مهدی آل محمد صلی الله ..نمی توان یافت. حال با این مقدمه در مورد سوال شما نكاتي قابل تامل و تحليل مي باشد كه ما در ذيل بصورت خلاصه به آنها مي پردازيم : اولا": ما هم قبول داريم كه در حكومت اسلامي آنچه كه بايد همواره مورد اهتمام جدي مسوولان نظام باشد و در همه برنامه ريزيها و سياستگزاريها مراعات شود اجراي عدالت اجتماعي و برقراري قسط و مساوات است , زيرا دوام و بقائ حكومت نيز منوط به اجراي عدالت در جامعه مي باشد چنانكه حضرت علي (ع ) در عهد نامه خود به مالك اشتر مي فرمايند: ((و ان افضل قره عين الولات استقامه العدل في البلاد...)) يعني تحقيقا" بهترين چيز (نور چشم ) براي حاكمان اقامه عدالت است و ظهور محبت مردم ]را به دنبال دارد[ و به درستي كه محبت مردم خلاصي نمي شود مگر به سلامت سينه هايشان ]به خالي بودن از كينه و بغض حاكمان [ (نهج البلاغه نامه 53) بر اين اساس مسوولان عالي رتبه نظام جمهوري اسلامي ايران همواره سعي در تحقيق عدالت اجتماعي و برخورد با تبعيض , فسادو فقر و... را داشته اند و در اين راستا با متخلفان و سوئ استفاده كنندگان از بيت المال شديدا" برخورد شده و براي بهبود وضعيت اجتماعي و اقتصادي و معيشتي اقشار محروم و مستضعف جامعه بودجه هاي كلان اختصاص يافته است .اما نكته اي كه لازم است دقت شود اينست كه مسوولان كشور از امام (ره ) و مقام معظم رهبري و ساير مسوولان خدمتگذار هرگز ادعا نكرده اند كه ما نتوانسته ايم حكومت عدل علي (ع ) را در تمامي ابعاد و با تمامي ويژگيهايش در جامعه پياده نماييم , بلكه همواره تائكيد نموده اند كه ما اين را شروع كرده و با تمام توان سعي در رسيدن به آن مقصد عالي را داريم . ثانيا": اگر در بعضي موارد متائسفانه در جامعه اسلامي مان شاهد تبعيض ها مي باشيم به عوامل متعددي بر مي گردد كه نياز به بررسيهاي دقيق جامعه شناختي دارد لذا ما در اينجا به صورت مختصر به برخي از آنان مي پردازيم : 1- برخي از اقدامات انجام گرفته بعد از سال 1368 از قبيل سياستهاي پولي و ارزي و... كه به منظور تسريع در روند توسعه و رشد اقتصادي , صنعت و... انجام گرفت ناخواسته موجب كاهش قدرت خريد مردم بالارفتن تورم و... شد و از طرف ديگر عدهاي كه در آمدهاي خود را با نوسانات ارزي تطبيق و افزايش مي دادند و يا افرادي كه در موقعيتهاي مناسب قرار داشتند از اين شرايط سودمند گشته و در نتيجه فاصله بين فقير و غني يا نابرابري در جامعه بيشتر شد در همين راستا ما شاهد هشدارهاي مكرر و دلسوزانه مقام معظم رهبري مي باشيم كه مي فرمايند: ((در نظام جمهوري اسلامي ايران , اساس همه فعاليتها بايد مبتني بر عدالت باشد زيرا قسط و عدل از همه آرمان ها و اهداف نظام اسلامي والاتر و بارزتر است و بر اي اساس رونق و شكوفايي اقتصادي ,هنگامي خوب و ارزشمند است كه جهت آن مبتني بر اقامه قسط و عدل در جامعه باشد)) 2- از آنجايي كه قبل از انقلاب بسياري از مشاغل دولتي در دست وابستگان به رژيم بود و با وقوع انقلاب اين افراد يا از ايران فرار كرده و يا كنار گذاشته شدند و متائسفانه برخي از افرادي كه تعهد چنداني به انقلاب و ارزشهاي اسلامي نداشته يا اعتقادشان در حد سطحي بود اين مشاغل را در دست گرفته و با استفاده از شرايط اول انقلاب و دوران جنگ با ناديده گرفتن قوانين و مقررات به نفع خود و بستگان خود سودهاي كلان برده و تبعيضهايي را در جامعه بوجود آوردند. 3- ضعف كنترلهاي دروني (از قبيل تعهد, تقوي ,ايمان به خدا و...) در برخي از مسوئلين و همچنين ضعف كنترل هاي بيروني (از قبيل نظارت ها و بازرسي هاي مرتب و دقيق بر اعمال و كردار مسوولان در سطح پايين تر و...) موجبات تبعيض و فاصله طبقاتي را فراهم آورد. پس از این سخن باید این نکته را یادآور شوم که با توسل به قرآن و اهل بیت نورانی رسول رحمت صلی الله .. از ایشان کمک بگیرید و با امیدواری و خلاقیت و نوآوری در حرفه و شاخه خود به تحول و جهاد اقتصادی کشور کمک نموده و خود نیز در مسیر تکاپو زیر سایه امام زمان ع از آفات به دور باشید. با ذکر شریف :(( یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین ))و تداوم آن از حضرت اباالفضل مدد بطلبید ان شاء الله به مقصد خواهید رسید. موفق و مؤید و پیروز باشید.